Hopp til innhold
AP113

God kommunikasjon

Det er ikke alltid like lett å starte en samtale med en kunde som legger en vare på disken. Hvordan kan du ta aktivt initiativ til samtalen? Og hvordan kan du kartlegge informasjonsbehovet når kunden henter faste medisiner? I dette kurset får du tips til hvordan kommunisere på en god måte i ulike situasjoner.
Kursbilde Ap113 Lms

Om kurset

Etter endt kurs er målet at du:

  • vet hvordan du kan ta initiativ til dialog når kunden selv ikke sier noe
  • har fått tips til hvordan kartlegge kundens informasjonsbehov
  • er bevisst på hvilke teknikker du kan bruke for å gi nyttig informasjon
  • vet hvorfor det er viktig å møte følelser empatisk
Arnstein Finset

Foredragsholder

Arnstein Finset

Psykolog og professor emeritus, Det medisinske fakultet, UiO.

Kurskompis

Dette kurset har treningsoppgaver du/dere kan bruke for å omsette teori til praksis, og dermed øke læringsutbyttet av et e-læringskurs.

Klikk her for å laste ned Kurskompis
  • Bøker: 

    • Hilde Frøyland (2017). Kapittel 8: Klinisk kommunikasjon. Kirsten Viktil og Hege Salvesen Blix. Klinisk farmasi – en lærebok (s.90-93). Bergen: Fagbokforlaget.
    • Pål Gulbrandsen og Arnstein Finset. Skreddersydde samtaler. Oslo: Gyldendal Akademisk, 2018.

Relaterte kurs